Pogovor za zaposlenim prinese večjo motiviranost, zadovoljstvo in učinkovitost
Letni in razvojni pogovori so bili hit v upravljanju s kadri pred dobrim desetletjem, vendar so jih mnogi kaj kmalu razočarani opustili. Glavni razlog: praksa se v podjetju ni obnesla.
Pet nasvetov, kako spraviti letne razgovore v življenje:
- Vrhnji menedžment mora prepoznati vrednost in pomembnost razgovorov za razvoj kadrov v podjetju. Če vrhnji menedžment ne izvaja letnih razgovorov, je popolnoma nerealno pričakovati, da jih bodo izvajali drugi.
- Vsi, ki so zadolženi za vodenje, morajo biti usposobljeni za izvajanje letnih razgovorov. V nasprotnem primeru se razgovori izvedejo po “hitrem postopku”, da se vodje rešijo neprijetnega opravila.
- Letni razgovori niso stvar pogajanj: Pogosto vodje nergajo, da jim izvajanje letnih razgovorov jemlje preveč časa. Podjetja morajo razumeti, da je temeljno delo vodje, da upravlja s svojimi podrejenimi. In nekdo, ki reče, da je ena ura na leto, ki bi jo namenil svojemu zaposlenemu, izguba časa, ne more biti vodja.
- Letne razgovore mora nekdo koordinirati: Kljub temu, da je vodenje razgovorov sprejeta nujna aktivnost, vodje pogosto potrebujejo kakšno spodbudo. Zato je potrebno, da je nekdo v organizaciji zadolžen za to, da spremlja in zasleduje izvajanje razgovorov.
- Cilje, ki si jih zaposleni opredelijo v razgovorih, je treba večkrat letno pregledati in zasledovati njihovo izvajanje.
Obrazci naj bodo prilagojeni potrebam podjetja
Pred izvajanjem letnih razgovorov se je treba odločiti, kaj želimo z njimi doseči. Osnovni cilji letnih razgovorov načeloma so:
- strukturiran pogovor o preteklem delu zaposlenega,
- pridobivanje povratne informacije o delu zaposlenega,
- postavitev ciljev za prihodnje delo.
Tem ciljem se lahko pridružijo še drugi:
- priprava načrta usposabljanj po posameznem zaposlenem,
- analiza posameznikovega počutja v organizaciji: zadovoljstvo s sodelavci, zadovoljstvo s plačo ipd.,
- analiza timske dinamike: kako poteka delo v timu, kaj bi bilo treba izboljšati,
- analiza zadovoljstva z nadrejenim: letni razgovor je lahko odlična priložnost za pogovor med nadrejenim in podrejenim o njunem odnosu, pričakovanjih ipd.,
- zbiranje predlogov za razvoj organizacije in za uvajanje izboljšav: v letnem razgovoru lahko zaposlene s primernimi vprašanji pozovete k temu, da razmišljajo o novostih, izboljšavah in prispevajo k strateškemu repozicioniranju organizacije.
Obrazci naj bodo pripravljeni tako, da podpirajo cilje, ki jih zasledujemo z izvajanjem letnih razgovorov. Obrazce naj zaposleni prejmejo pred izvajanjem razgovora.
Dobro je, da imajo zaposleni dovolj časa, da se ustrezno pripravijo na razgovor. Zato jim obrazce pošljemo vsaj teden dni pred razgovorom in podamo rok, ko jih morajo izpolnjene vrniti vodji. Tako ima vodja čas, da temeljito prebere njihovo mnenje, poda svoje in se dobro pripravi na pogovor z zaposlenim.